Online annoncering grundkursus

I dag er online annoncering og distribution af digitalt indhold en af de vigtigste måder at nå ud til kunden på.
Selvom dit online indhold er organisk, kan der være behov for at booste eller annoncere det via distributionsstrategier, der kræver betaling.
På kurset får du en grundlæggende forståelse for digital annoncering og distribution. Du lærer om de forskellige annoncetyper samt, hvordan du tilpasser din strategi til forskellige online platforme såsom Google, Facebook og LinkedIn.

Centrale emner på kurset:
• Overblik over myter og muligheder inden for digital annoncering
• Forståelse for Googles mange værktøjer, herunder Google Analytics og Tracking
• Forskel på annoncering på Facebook og Instagram
• LinkedIn som annoncerings- og netværksplatform
• Gennemgang af dataanalyse så klik kan konverteres til salg på din hjemmeside

Målgruppe:
Kurset henvender sig til dig med lidt eller ingen erfaring med online annoncering, og som derfor har brug for at optimere dine digitale og kommercielle kompetencer for at nå bredere ud til din målgruppe.
På grundkurset starter vi helt fra bunden, så deltagelse kræver ingen forudsætninger.

Undervisningsmetodik:
Intensiv klasseundervisning med oplæg og praktiske hands-on øvelser. Under kurset er der tid til at følge op, give feedback på øvelser og få svar på konkrete spørgsmål relateret til dine arbejdsopgaver.

Vi stiller computer med relevant software til rådighed for dig.

Kurset udbydes i samarbejde med Softworld