IT Service Excellence

Mød brugeren - ikke kun problemet

Få konkrete værktøjer til at styrke effektiviteten og kvaliteten i dine serviceydelser.

Du lærer, hvordan du bruger dine talenter til at levere den bedste løsning for brugeren hver gang. Kurset i IT Service Excellence vil udvikle kultur, generel performance og brugertilfredshed.

Beskrivelse

Med IT-Service Excellence uddannelsen vil medarbejderne i it-afdelingen blive excellente til at give brugerne en god oplevelse af den service, de modtager i service desk.

Traditionelt er it-afdelingens medarbejdere dygtige problemløsere og fejl-findere, der med høj faglighed og styrede processer sikrer, at både store og små problemer bliver løst.

På dette kursus sættes der fokus på kommunikationen imellem den it-faglige medarbejder og brugeren. Bedre kommunikation og evnen til at møde brugeren på deres præmisser giver en mere effektiv dialog og en markant bedre brugeroplevelse.

Høj faglighed giver ikke nødvendigvis bedre service, men kombineret med evnen til at forstå brugernes behov og at bruge tilpasset kommunikation i øjenhøjde, vil it-afdelingen få et ry for at levere sublim service til deres brugere. 

Deltagere

Uddannelsen er målrettet servicemedarbejdere i IT-service

Udbytte

  • Du lærer at kommunikere optimalt både telefonisk og face-to-face
  • Du får indsigt i egne styrker og faldgruber
  • Du får et bedre samarbejde med dine kolleger
  • Du får konkrete teknikker til at styre dialogen med brugeren Du lærer at tage udgangspunkt i den enkelte brugers behov
  • Du lærer at levere god kvalitet, uden at det går ud over effektiviteten

Forudsætninger

Der er ingen formelle forudsætninger for at deltage på uddannelsen.

Form

Kurset er meget intensivt og gennem oplæg, diskussioner og praktiske øvelser skabes en sammenhæng mellem teori og praksis. Kurset er meget aktiverende, og der lægges vægt på, at deltagerne kommer hjem med konkrete værktøjer, som kan bruges i det daglige arbejde.

Undervisning samt kursusmaterialer og eksamen er på dansk.

Varighed

Uddannelsen består af 3 dage. Eksamen afholdes på sidste kursus dag. Eksamens prisen på 1.350,- ekskl. moms er ikke inkl. i kursusprisen. Såfremt du IKKE ønsker eksamen, bedes det oplyst ved tilmelding.

IT service Excellence tilbydes i samarbejde med Westergaard. 

Læs mere

Uddannelsen består af 2 moduler

1 - Balanceret IT-service - Gør alle brugere til superbrugere

Du får indblik i, hvad der motiverer dig som it-servicemedarbejder, samt i den effekt, du har på dine omgivelser.

Du lærer at spotte, hvad der motiverer dine brugere og kolleger. Du får konkrete værktøjer til at håndtere konflikter og møde brugeren der, hvor de er, ved alle henvendelser.

Derudover lærer du egne styrker og faldgruber, og hvordan du bevidst kan bruge dem til at styrke dit møde med brugeren.

2 - Excellent IT-service - Skab gode oplevelser med dine løsninger

Du lærer at styre dialogen og skabe den gode oplevelse for både brugeren og dig selv.

Du får konkrete værktøjer til at skabe langvarige relationer til brugeren. Og du lærer at afkode, hvad brugeren mener – ikke kun, hvad han siger.

På de sidste to dage af uddannelsen vil du få en lang række manipulationsværktøjer, der sikrer en bedre serviceoplevelse og en hurtigere eksekvering af brugeren/sagerne.

Luk kursusmateriale