ITIL® Overblik

Blive skarp på ITIL

Med ITIL Overblik bliver dine medarbejdere klædt på til at forstå de mest centrale begreber og processer i ITIL

Beskrivelse

På ITIL Overblik får dine medarbejdere en indføring i de vigtigste begreber og processer i ITIL.

ITIL bliver sat i spil i forhold til dagligdagen i jeres IT-afdeling, og medarbejderne vil få forståelse for, hvad der skal til for at få it-processerne til at fungere.

ITIL Overblik kan skræddersys til jeres aktuelle situation.

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne et hurtigt overblik over ITIL Best Practice for IT Service Management livscyklussen. Undervisningen foregår på dansk, og der kræves ingen særlige forudsætninger for at deltage.

Kurset gennemgår de 5 dele af ITIL livscyklussen:

  • Service Strategy
  • Service Design
  • Service Transition
  • Service Operation
  • Continual Service Improvement

Deltagere

Kurset henvender sig til:

  • IT ledere, der står foran en stillingtagen til, om ITIL Best Practice skal anvendes i virksomheden 
  • IT medarbejdere, der har behov for en kort introduktion til ITIL Best Practice
  • Tidligere ITIL kursister (på alle niveauer), der ønsker en introduktion til den nye ITIL opbygning

Udbytte

Efter afsluttet kursus vil deltagerne: 

  • forstå, hvad ITIL Best Practice er  
  • kende de 5 dele af ITIL Best Practice livscyklussen, deres mål og hovedaktiviteter

Forudsætninger

Ingen. Undervisningen foregår på dansk.

 

ITIL Best Practice - hvad er det? Læs definitionen her

Kunderne siger

Martin Strøm, Technical Consultant, Aloc: 

Tak for en virkelig god intro til ITIL, det er rart at få eksempler på denne verden af forholdsvis nye ord. Det har virkelig givet mig en god forståelse og indsigt. Det at du kunne trække eksempler frem og spørge ind til, hvordan vi ser ITIL i vores forskellige organisationer på de forskelige niveauer var virkelig brugbart!

Glæder mig virkelig til at kunne udfordre andre i min organisationen.

 

Alle ITIL® kurser tilbydes i samarbejde med Westergaard