ITIL® Lifecycle: Continual Service Improvement (CSI)

Skab konstante forbedringer med ITIL CSI 

Når du vil opbygge en forbedringskultur i din organisation. På kurset lærer du, hvordan du udvikler og understøtter en forbedringskultur i din afdeling.

Du får redskaber og metoder til at sikre, at jeres it-services passer til forretningens skiftende behov. Du lærer at identificere og gennemføre forbedringer af jeres it-services, så de understøtter forretningsprocesserne på den mest effektive måde. Kurset giver dig redskaber til at styre og kontrollere services, processer og økonomi, så IT-afdelingen løbende kan afstemme deres leverancer med forretningen.

Beskrivelse

Dette kursus omhandler overordnet ledelse og kontrol af de processer, aktiviteter og teknikker, der anvendes i Lifecycle fasen Continual Service Improvement.

Kurset dækker ydermere over sammenhængen mellem Continual Service Improvement og de øvrige faser af ITIL Service Lifecycle.

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at udvikle ITIL baserede processer og funktioner inden for Lifecycle-fasen Continual Service Improvement.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • er leder, projektleder eller nøglemedarbejder i et ITIL projekt
  • har behov for en dyb forståelse af ITIL
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • forstå processers og funktioners betydning i den samlede livscyklus
  • kunne relatere stoffet til forretningens operation og organisation
  • kunne indtage en nøglerolle i udviklingen af processer og funktioner
  • kunne tage et ITIL Lifecycle certifikat

Forudsætninger 

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst den engelske ITIL bog Continual Service Improvement inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen (skriv i kommentarfeltet), eller kontakt os på booking@ateaeducation.dk

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med engelsk kursusmateriale og eksamen.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Lifecycle Certificate in Continual Service Improvement samt 3 point i ITIL Qualification Scheme.

  • Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.
  • Varighed 2 timer
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Pris: 2.050,- (ikke inkl. i kursusprisen)
    Du tilmeldes automatisk eksamen ved kursustilmelding, såfremt du ikke ønsker dette, bedes du gøre os opmærksomme på det.

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Introduction to Continual Service Improvement
  •  Continual Service Improvement Principles 
  • Continual Service Improvement Process
  • Continual Service Improvement Methods and Techniques
  • Organization for Continual Service Improvement
  • Technology for Continual Service Improvement
  • Implementation Considerations
  • Critical success factors and risks

Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 1. januar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.

Alle ITIL® kurser tilbydes i samarbejde med Westergaard