ITIL® Lifecycle: Service Operation (SO)

Sådan sikrer du hurtig fejlløsning

På kurset lærer du at styre ITIL processerne i driften for at sikre hurtig fejlløsning og effektiv vidensopsamling.

Det skaber tilfredse kunder med tillid til afdelingen. Få indblik i, hvordan processerne understøttes af den rette teknologi. Lær, hvordan du minimerer impact af nedbrud, og hvordan du strukturerer sikkerheden for brugernes adgang til jeres services. På kurset lærer du, hvordan du opbygger din it-organisation samt hvordan du sikrer høj effektivitet og kvalitet i problemhåndteringen.

Beskrivelse

Dette kursus omhandler overordnet ledelse og kontrol af de processer, aktiviteter og teknikker, der anvendes i Lifecycle fasen Service Operation.

Kurset dækker ydermere over sammenhængen mellem Service Operation og de øvrige faser af ITIL Service Lifecycle.

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at udvikle ITIL baserede processer og funktioner inden for Lifecycle-fasen Service Operation.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • er leder, projektleder eller nøglemedarbejder i et ITIL projekt
  • har behov for en dyb forståelse af ITIL
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • forstå processers og funktioners betydning i den samlede livscyklus
  • kunne relatere stoffet til forretningens operation og organisation
  • kunne indtage en nøglerolle i udviklingen af processer og funktioner
  • kunne tage et ITIL Lifecycle certifikat

Forudsætninger 

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst den engelske ITIL bog Service Operation inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen, (skriv i kommentarfeltet), eller kontakt os på booking@ateaeducation.dk

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med dansk kursusmateriale og dansk eksamen.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Lifecycle Certificate in Service Operation samt 3 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 1½ time
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Sprog: Dansk (engelsk kan fås ved henvendelse)
  • Pris: 2.050,- (ikke inkl. i kursusprisen)
    Du tilmeldes automatisk eksamen ved kursustilmelding, såfremt du ikke ønsker dette, bedes du gøre os opmærksomme på det.

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operations Principals
  • Service Operation Processes
  • Common Service Operation Activities 
  • Organizing Service Operation: Functions
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks

Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 20. februar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.
Alle ITIL® kurser tilbydes i samarbejde med Westergaard