ITIL® Lifecycle: Service Strategy (SS)

Er du den ansvarlige for jeres service-strategi? 

Lær at definere og udvælge, hvilke it-services din organisation har brug for.

Hvilke it-ydelser skaber værdi for forretningen? Hvilke ydelser er der brug for i fremtiden? Du lærer at vedligeholde og udvikle en portefølje af økonomisk sunde, understøttende it-services. Kurset giver dig værktøjer til at udarbejde en strategi for organisationens it-services, så de understøtter forretningens behov. Du får også værktøjer til at føre strategien ud i livet. 

Beskrivelse

Dette kursus omhandler overordnet ledelse og kontrol af de processer, aktiviteter og teknikker, der anvendes i Lifecycle fasen Service Strategy.
Kurset dækker ydermere over sammenhængen mellem Service Strategy og de øvrige faser af ITIL Service Lifecycle.

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at udvikle ITIL baserede processer og funktioner inden for Lifecycle-fasen Service Strategy.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • er leder, projektleder eller nøglemedarbejder i et ITIL projekt
  • har behov for en dyb forståelse af ITIL
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • forstå processers og funktioners betydning i den samlede livscyklus
  • kunne relatere stoffet til forretningens operation og organisation
  • kunne indtage en nøglerolle i udviklingen af processer og funktioner
  • kunne tage et ITIL Lifecycle certifikat

Forudsætninger

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst den engelske ITIL bog inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen (skriv i kommentarfeltet), eller kontakt os på booking@ateaeducation.dk

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk. Materialer og eksamen er på engelsk.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Lifecycle Certificate in Service Strategy samt 3 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 2 timer
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Pris: 2.050,- (ikke inkl. i kursusprisen)
    Du tilmeldes automatisk eksamen ved kursustilmelding, såfremt du ikke ønsker dette, bedes du gøre os opmærksomme på det.

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Defining services and market spaces
  • Conducting Strategic Assessments
  • Financial Management
  • Service Portfolio Management
  • Managing demand
  • Driving strategy through the Service Lifecycle
  • Understanding Critical Success Factors and risks

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 1. januar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.

Alle ITIL® kurser tilbydes i samarbejde med Westergaard