ITIL® Capability: Operational Support and Analysis (OSA)

Bliv klædt på til ITIL i supporten

Her bliver du klædt på til at anvende ITIL i support, service desk og drift.

Du lærer at udvikle og implementere processer for hurtigere og mere effektivt at kunne identificere og håndtere fejl, problemer og bestillinger. På kurset får du praktiske færdigheder i at definere processer, funktioner og roller og integrere dem i dit daglige arbejde.

Kurset henvender sig til medarbejdere, der arbejder med ITIL-processer til daglig. Når drift og support skal fungere – hver dag.

Beskrivelse

Dette kursus omhandler den praktiske udvikling, implementering og anvendelse af de processer, aktiviteter, roller/ansvarsområder og teknikker, der er relevante for Operational Support and Analysis.
Kurset dækker over de operationelle aspekter og er meget praktisk orienteret.

Formål

Formålet med kurset er at give deltagerne viden og færdigheder, der gør dem i stand til at implementere og drifte de ITIL baserede processer, funktioner og roller, der knytter sig til Operational Support and Analysis.

Deltagere

Kurset henvender sig til de, der:

  • skal være procesejer, -koordinator eller lignende
  • ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert
  • ønsker at blive IT Service Management konsulent

Udbytte

Efter kurset vil deltagerne:

  • kunne relatere processer, funktioner og roller til IT-afdelingens daglige operation
  • kunne implementere og drifte processer, funktioner og roller
  • kunne tage et ITIL Capability certifikat

Forudsætninger 

  • ITIL Foundation Certificate
  • Kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på
  • Du skal have læst ITIL bogen Service Operation inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen (skriv i kommentarfeltet), eller kontakt os på booking@ateaeducation.dk

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med dansk kursusmateriale og dansk eksamen

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Intermediate Certificate in Operational Support and Analysis samt 4 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 90 minutter
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Sprog: Dansk (engelsk kan fås ved henvendelse)
  • Pris: 2.050,- (ikke inkl. i kursusprisen)
    Du tilmeldes automatisk eksamen ved kursustilmelding, såfremt du ikke ønsker dette, bedes du gøre os opmærksomme på det. 

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Event Management
  • Incident Management
  • Request Fulfilment
  • Problem Management
  • Access Management
  • Service Desk
  • Technical Management
  • IT Operations Management
  • Application Management

Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.

Bemærk

Alle vore ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Pr. 20. februar 2012 følger kurset syllabus opdateret jf. ITIL 2011.
 
Alle ITIL® kurser tilbydes i samarbejde med Westergaard