Styrk virksomhedens kommunikation med YouTube

YouTube er i dag den næststørste søgemaskine i verden, og dermed en fantastisk platform til at nå dine ønskede målgrupper. Med en YouTube-kanal kan du styrke din virksomheds kommunikation med forskellige interessenter – hvad enten formålet er mere opmærksomhed, bedre omtale eller øget salg. 

På YouTube-kurset lærer du, hvordan du strategisk planlægger og opbygger din eller din virksomheds YouTube-kanal. Vi tager afsæt i YouTubes brugerflade og funktionalitet, men kigger også på form, strategi og ’best practise’. Du bliver altså opdateret på, hvilke virkemidler du kan bruge for, at din video bliver set og delt, og hvilke overvejelser du skal gøre dig, inden du opretter eller overtager en YouTube-kanal. 

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde ud af om dette er det helt rigtige kursus til dig.

På kurset

  • Undervisning af en specialist i online video og Youtube i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på handson i undervisningen.
  • En best practice guide, som du efterfølgende kan bruge i dit fremadrettede arbejde med at optimere youtube og dine online videoer.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis WiFi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Du behøver ikke at have arbejdet med YouTube før du deltager på dette kursus. Du skal bare møde frisk og fuld af spørgelyst, og så lover vi dig den bedst mulige kursusoplevelse. 

Kursusindhold

Hvorfor video?

  • Hvorfor video? (do’s & don’t)
  • Planlægning i den indledende fase
  • Hvad gør en video god?
  • Hvilke virkemidler kan du med fordel gøre brug af?

Funktionalitet

  • Oprettelse af YouTube-kanal
  • Personliggørelse via kanalgrafik og profilbillede
  • Søgeoptimering
  • Playlister
  • Video-links
  • Annoncering
  • Annotation (tekst indsat på video)
  • Videobeskrivelse, tags og søgeord m.m.

Deling

  • Sociale medier (Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn)
  • Tænk video ind flere steder: E-mail-signatur og egen hjemmeside m.m.
  • Strategiske placeringer
  • Indlejring af video på hjemmeside

Intro til videoredigeringsprogrammer

  • YouTube editoren
  • Camtasia (optag din skærm)
  • Lightworks, Windows moviemaker (gratis programmer)
  • Premiere Pro (Adobe)