Effektiv organisering med Outlook (København)

Vil du gerne udnytte, prioritere og planlægge din tid mere effektivt? Outlook har mange smarte funktioner, der kan give dig et fantastisk overblik og højere effektivitet ved at strukturere og organisere din tid og opgaver.

Du får teoretisk viden, men kurset er i høj grad baseret på, at du lærer praktisk anvendelse af værktøjerne til din fordel.

Kurset er til dig, der arbejder med Outlook 2016, Outlook 2013, Outlook 2010, Outlook 2007 eller Outlook som en del af Office 365. 

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

På kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Kurset er til dig, som ønsker at få overblik, struktur og højere effektivitet med Outlook.

Forudsætningen for at deltage på kurset, er at du har viden om Outlook svarende til vores Outlook grundlæggende kursus  

Kursusindhold

Planlægning og målsætning

Som start på kurset vil du blive introduceret til lidt teori bestående af en række praktiske måder at håndtere din arbejdstid på. Det omfatter primært tid til planlægning af arbejdsopgaver og tid til at sætte dine opgaver i system.

  • Ét system, ét overblik
  • Hvorfor bør jeg planlægge min tid?
  • Teori omkring prioritering og planlægning

Tidsstyring af møder og aftaler

Med fokus på arbejdsopgaver, aftaler og møder vil du lære at arbejde med bookinger i din kalender. Du vil lære det nyttige omkring brugen af andres kalendere og kalendergrupper.

  • Oprettelse af aftaler
  • Mødeindkaldelser
  • Svar på mødeindkaldelser
  • Re-arrangere møder
  • Gruppekalender

Prioritering af arbejdsopgaver

Du vil igen blive introduceret til teori vedr. oprettelse og prioritering af dine arbejdsopgaver. Ikke alle opgaver er lige vigtige, og ikke alle opgaver haster lige meget! Det mere tekniske omkring anvendelsen af Opgaver bliver naturligvis gennemgået, så du kender til alle afskygninger af denne funktionalitet. Opgaver skulle gerne fremover blive et af dine vigtigste arbejdsredskaber.

  • Brug af opgaver
  • Oprettelse af opgaver
  • Dagens vigtigste opgave
  • Ugens vigtigste opgave
  • Månedens vigtigste opgave
  • Haster / Vigtig matrixen
  • Outlook i dag

Opfølgning på mails, aftaler og opgaver

Til effektiv styring af dine mails, aftaler og opgaver er brugen af flag og kategorier de to vigtigste værktøjer. Det er bl.a. her, du lærer at kunne administrere og synliggøre f.eks. dine postbakke med stort indhold vha. forskellige smarte visninger.

  • Indstilling og brug af flag
  • Opfølgning på emner
  • Anvendelse af kategorier

Løbende håndtering af mails

Her gennemgås vigtigheden af, at du tager action på indkomne mails – hvad skal du foretage dig!? Skal de slettes, eller skal der oprettes opgaver herfra? Ikke at du skal tage action med det samme, men på bestemte tidspunkter af dagen så det ikke forstyrrer nuværende opgaver. Du lærer yderligere at arbejde smart med mapper og anvendelse af regler.

  • Håndtér mail straks (Tag action: Svar, Prioriter, Kategoriser, Uddeleger, Slet)
  • Brug af mapper
  • Regler, oprettelse og anvendelse

Styring af kontakter

Det er vigtigt, at dine kontaktpersoner bliver et stort aktiv i din hverdag. Her vises, hvordan du kan arbejde fornuftigt med dine kontakter samt anvende indholdet af de forskellige kontaktfelter og kontaktvisninger.

  • Oprettelse af kontakter
  • Kategorisering
  • Brevfletning

Oprydning i postbakken

Til håndtering af fx større mængder mails kan det være på sin plads at få ryddet op en gang imellem. Her kigger vi på begrebet Arkivering, som kan foregå manuelt eller automatisk.

  • Manuel oprydning
  • Automatisk oprydning

Kraftfuld søgning

I større mængder af mails, kontakter eller opgaver vil det ofte være en stor fordel at foretage en søgning fremfor at lede manuelt. Så i stedet for at du tænker, at dette må jeg ”lede” efter, så bør du tænke, at det kan jeg ”søge” efter! Her findes primært de tre nedenstående søgemetoder, som har hver deres styrke.

  • Fritekstsøgning
  • Søgeværktøjer
  • Søgemapper