SharePoint 2019 for brugere

Det primære formål med kurset er, at du som bruger lærer at arbejde/samarbejde i et SharePoint miljø og lærer at udnytte en række af de vigtigste muligheder, SharePoint 2019 tilbyder.

Målgruppe

Nye brugere af SharePoint 2019, der skal introduceres til brugergrænsefladen og de nye muligheder.

Generelt for kurset

Forud for din deltagelse på kurset, er du meget velkommen til at kontakte os og vi hjælper dig med at finde det helt rigtige kursus til dine behov. Underviserene er specialister med mange års erfaring, der holder sig fagligt opdateret, og udover den praktiske gennemførelse af kompetenceudvikling, kan de kan derfor tilbyde kyndig konsulentbistand.

På kurserne anvendes både undervisningsmateriale samt cases, således at der er en vekselvirkning mellem teori og praktisk træning for at opnå et optimalt udbytte, der er meningsfyldt for dig som deltagende. Af denne årsag er der rig mulighed for at arbejde med relevante tjenester og funktioner i løbet af dagen, ligesom at spørgsmål er velkomne.

Kurset inkluderer fuld forplejning bestående af lækker morgenmad og frokost på en nærliggende restaurant. I løbet af dagen har du mulighed for at tanke op med kaffe, te, vand, sodavand, frugt og andre snacks.

Du får et certifikat med bevis på dine nye kvalifikationer efter kursets afslutning.

Hvis du skulle have spørgsmål til de emner der er blevet gennemgået på dit kursus, er du velkommen til at kontakte underviseren derefter.

Indhold

Introduktion

  • Introduktion til den nye moderne oplevelse
  • Forstå strukturen og brugergrænsefladen
  • Få et overblik over de basale begreber
  • Introduktion til lister
  • Få et overblik over de mest almindelige webdele
  • Finde et eksisterende websted fra SharePoint forsiden
  • Navigation på et websted

Sidernes indhold og funktion

  • Brug webdelens værktøjslinje
  • Forstå Quick Launch (Hurtig start) menuen
  • Lær navigationen i SharePoint at kende
  • Anvend Personlige visning

Arbejde med Biblioteker

  • Oprette et bibliotek
  • Uploade eksisterende dokumenter
  • Oprette et nyt dokument
  • Redigering af et dokument
  • Versionshistorik
  • Arbejde med dokumenter mens du er offline

Arbejde med Lister

  • Forstå begrebet lister
  • Oprette en af de indbyggede standardlister (opgaver, kalender m.m.)
  • Tilføje et element
  • Redigere/slette et element

Nyttige funktioner

  • Ret i metadata
  • Exporter til Excel
  • Effektiv søgning
  • Anvend “Giv mig besked” (Alert Me) til hurtigt at få besked om ændringer
  • Anvend Velkomstmenu og Mine hyperlinks

Websider

  • Få overblik over websider
  • Introduktion til de mest almindelige webdele (Webparts)

Find informationerne hurtigt med søgning

  • Lær at søge effektivt med afgrænsning
  • Skab overblik i søgeresultaterne
  • Anvend avanceret søgning

Forudsætninger

Deltagerne skal være rutineret i anvendelsen af Microsoft Office. 

Efterfølgende anbefaler vi, at du tager et superbruger kursus