Word - tricks til en lettere hverdag

Skal du til at bruge Word? Eller sidder du ofte og tænker, at er må være en lettere måde at gøre tingene på i Word? Har du måske fundet en måde at gøre nogle ting på, som der må kunne gøres lettere og hurtigere? Eller laver du tingene manuelt? 

Kurset henvender sig til dig der gerne vil have et godt kendskab til Microsoft Word’s funktioner. På dette kursus fokuseres der på at give kursisten en grundig indføring i Word.

Forudsætninger:

Der er ingen særlige forudsætninger for at deltage på kurset. Det vil dog være en fordel hvis du er vant til at arbejde med en PC og andre programmer.

Deltagere:

Kurset er for dig, der arbejder med Word version 2007, 2010, 2013, 2016 eller 365. Eller dig, der skal opdateres fra Word 2003 eller andre skriveprogrammer.

Oplys venligst hvilken version du ønsker undervisning i ved tilmelding.  

Indhold: 

Du lærer at finde rundt i Word, og anvende Word til at oprette et dokument, rette, gemme og udskrive. Efter kurset kan du lave tabeller, punktopstillinger og formatere, så du får det ønskede resultat. Du kan bruge stavekontrol, indsætte og tilrette diverse illustrationer i teksten, og bruge flere spalter. Og du får styr på typografier, og kan indsætte indholdsfortegnelse og sidehoved og –fod, og du kan oprette et pdf-dokument. 

  • Oprette, åbne, ændre og gemme dokumenter
  • Håndtere og indstille Brugergrænsefladen til dit behov. (evt. brug af berøringsskærm)
  • Benytte standard- og dynamiske værktøjs-bånd, håndtering af ”Hurtig Adgang” værktøjslinjen, samt brug af Dokumentvisninger.
  • Introduktion og brug af genvejstaster
  • Vis udskrift og printe dokumenter
  • Markere, redigere og formatere tekst.
  • Markere, redigere og formatere afsnit, punktlister og tabulatorer.
  • Hurtigformatering ved brug af Formatpenslen.
  • Søg og erstat, flytte-, kopiere- og indsætte tekst, samt bruge ”Indsæt Indstillingerne” fra Udklipsholderen.
  • Brug af Stave og grammatikkontrol, Autokorrektur, Synonymordbog, Oversættelse og Sprog.
  • Indsætte Tabeller, håndtere og formatere tabeller ved brug af tabelværktøjerne ”Design og Layout”.
  • Brug af Typografier og oprette Indholdsfortegnelser.
  • Indsætte og håndtere illustrationer i form af Billeder, Multimedieklip, SmartArt eller Diagrammer.
  • Indsætte og håndtere Temaer, Sidelayout, Sideskift og Sidehoved-sidefod.
  • Bruge Hjælp som opslagsværk.

Nye funktioner i Word 2013:

  • Læsevisning i spalter
  • Brug af berøringsskærm
  • Start læsning hvor du sluttede sidst
  • Rediger i Pdf dokumenter
  • Online funktionalitet
  • Arbejde sammen og svar på kommentarer
  • Samarbejde med OneNote og andre programmer

Nye funktioner i Word 2016:

  • Bedre samarbejde med andre via OneDrive, OneNote, Skype osv.
  • Indsætte kommentarer
  • Lettere deling af dokumenter
  • Sende pdf direkte fra Word